آسان‌ترین راه شناخت تعرفه موشن گرافیک

آسان‌ترین راه شناخت تعرفه موشن گرافیک

تعرفه موشن گرافیک

موشن گرافی، عنوانی که ممکن است شما هم تا کنون آن را شنیده باشید. سوالی که در این قسمت برای برخی از افراد مطرح می‌شود، این است که موشن گرافی چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در مورد موشن گرافیک و تعرفه موشن گرافیک بپردازیم. در ابتدا در خصوص توضیح چیستی موشن گرافی لازم به توضیح است که موشن به ویدیوهایی گفته می‌شود که به صورت متحرک و با استفاده از این قابلیت پیام و محتوای خود را به مخاطبان منتقل می‌کنند. اگر بخواهیم ترجمه دقیق کلمه موشن را در زبان فارسی بگوییم، باید گفت در فارسی موشن به معنای پویا است. به طور ولی به هر چیزی که دارای تحرک و حرکت باشد، موشن یا همان پویا گفته می‌شود. بنابراین به طور ولی می‌توان گفت موشن گرافی یک روش برای انتقال اطلاعات و محتوای تولیدی است. این روش جذابیت‌های خود را دارد و مزایای آن سبب شده تا از آن به عنوان یکی از بهترین روش‌های انتقال اطلاعات و محتوا یاد شود. به طور کلی مهمترین مزیت استفاده از موشن گرافی این است که اطلاعات را در کوتاهترین زمان ممکن آن هم به صورت جذاب و تاثیر گذار به مخاطب منتقل می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تعرفه موشن گرافیک و انواع آن بیشتر آشنا شوید.

تعرفه موشن گرافی

انواع موشن گرافیک:

موشن گرافیک به ویدیوهایی گفته می‌شود که محتوای مورد نظر خود را به صورت متحرک تولید کرده و اطلاعات را از آن طریق به مخاطبان خود منتقل می‌کنند. موشن گرافی‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارند و این موضوع سبب محبوبیت بیشتر آنها شده است. موشن گرافیک محدودیت خاصی ندارد و هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین بر روی دستگاه‌های مختلف نظیر کامپیوتر، تلفن همراه و‌… به راحت‌ترین شکل ممکن بر روی وب سایت‌ها و نرم افزارهایی که قابلیت پخش ویدیو را دارند، نمایش داده می‌شوند. موشن گرافیک انواع مختلفی دارد. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد انواع موشن گرافیک می‌پردازیم. بهتر است بدانید تعرفه موشن گرافیک برای انواع مختلف موشن گرافی متفاوت است، و عوامل مختلفی بر روی آن موثر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع موشن گرافی و آشنایی بیشتر با عوامل موثر بر روی تعرفه موشن گرافیک تا پایان با ما همراه باشید.

ویدیو رئال: در این دسته از ویدیوها برای تولید محتوا از صحنه‌های واقعی فیلم برداری می‌شود. این دسته از ویدیوها بیشتر اطلاعات واقعی را به نمایش می‌گذارند و برای آنها استفاده زیادی از طرح‌های گرافیکی نمی‌شود. در این دسته‌ از ویدیوها هدف اصلی انتقال اطلاعات واقعی است و تحقق این هدف هم بر عهده گروه فیلمبرداری و..است.

ویدیو موشن: این دسته از موشن‌ها از طرح‌های گرافیکی استفاده بیشتری می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت تلفیقی از فیلم برداری و گرافیک هستند. تلفیق این دو با هم مزایای زیادی دارد. از جمله مزیت‌های آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که جذابیت بیشتری به موضوع می‌بخشد. از طرفی دیگر استفاده از موشن در این ویدیوها سبب میشود تا بتوان اطلاعاتی که در قالب فیلم قابل انتقال به مخاطب نیستند را از این طریق به مخاطب منتقل کرد.

تعرفه موشن گرافیک

استاپ موشن: یکی دیگر از انواع موشن گرافی، استاپ موشن نام دارد. در این نوع برای ساخت ویدیو و تولید محتوا از اجسام و اشیا واقعی عکاسی می‌شود. برای متحرک کردن آنها اشیا را ابتدا در جای اولیه آنها قرار داده و عکاسی می‌شود. سپس به صورت جزئی آنها را جابجا می‌کنند و دوباره عکس گرفته می‌شود. این روند تا جایی که حرکت به پایان خود برسید ادامه پیدا می‌کند. پس از پایان عکاسی چندین عکس در حالت‌های جزئی دارید که از کنار هم قرار دادن آنها حرکت کلی آنها حاصل می‌شود. عکس‌ها را با برنامه‌های مخصوص کنار یکدیگر قرار می‌دهند. ویدیو نهایی یک موشن گرافی است.

انیمیشن: انیمیشن یه ویدیوهایی گفته می‌شود که حتما باید داستان و شخصیت‌های خاص خود را داشته باشند. این دسته از ویدیوها موضوع خاص خود را دارند و به مسائل مختلف می‌پردازند. با خواندن در مورد موشن گرافی و انواع آن ممکن است به یاد ویدیوهایی افتاده باشید که با این سبک ساخته شده‌اند و در شبکه‌های مجازی مختلف آنها را دیده‌اید.

تعرفه موشن گرافیک:

پس از آشنایی با تعریف و انواع موشن گرافی نوبت به آن می‌رسد تا با هزینه و قیمت موشن گرافی نیز بیشتر آشنا شوید. بهتر است بدانید در خصوص قیمت موشن گرافی نمی‌توان یک قیمت قطعی گفت، زیرا عوامل متعددی بر روی هزینه موشن گرافی موثر هستند. در نتیجه برای دانستن قیمت قطعی موشن گرافی بهتر است ابتدا عوامل موثر بر روی هزینه را بشناسید و با در نظر گرفتن آنها قیمت را مشخص کنید. از جمله مهمترین عوامل موثر بر روی هزینه میزان اعتبار استودیویی است که برای کار خود انتخاب کرده‌اید. مشخص است که هر چه استودیو حرفه‌ای تر کار کند و تخصص بیشتری در این زمینه داشته باشد، هزینه نهایی آن نیز بیشتر است. از دیگر عواملی که تعیین کننده هزینه موشن گرافیک است، باید به میزان سختی و پیچیدگی پروژه مورد نظر اشاره کرد. مسلما تولید محتوای موشن برای موضوعات ساده که وقت زیادی نمی‌برد، در مقایسه با موضوعاتی که پیچیدگی زیادی دارند، هزینه کمتری دارد. پس بهتر است به میزان سخت و آسانی پروژه مورد نظر خود نیز توجه داشته باشید. در این خصوص مدت زمان مورد نیاز برای انجام کار و تحویل نتیجه نیز مهم است‌. هر چه پروژه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، به همان میزان قیمت موشن گرافی نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین برای تعیین هزینه و قیمت همه این عوامل باید در نظر گرفته شوند.

قیمت موشن گرافیک

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد موشن گرافی و تعرفه موشن گرافیک پرداختیم. دانستید که موشن گرافیک متشکل از دو واژه موشن و گرافیک است. به ویدیوهایی گفته می‌شود که متحرک و پویا هستند و برای انتقال اطلاعات و پیام خود به مخاطب از حرکت استفاده می‌کنند. به طور کلی جز برخی از انواع خاص موشن گرافی برای ساخت دیگر انواع از تصاویر و عکس‌های واقعی استفاده نمی‌شود و بیشتر از طرح‌های گرافیکی برای آنها استفاده می‌کنند. ارائه محتوا به این صورت به دلیل جذابیت‌هایی که دارد بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد و جلب توجهی بیشتری می‌کند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *