آشنایی با حرکت در موشن گرافیک

آشنایی با حرکت در موشن گرافیک

موشن گرافیک  از بخش های متعددی ساخته می شود، اما در بین تمام بخش هایی که با دقت باید بر روی طراحی آن ها کار کرد توجه به حرکات می تواند یکی از مهم ترین بخش های هر موشن قلمداد شود.

آیا می دانید حرکات چه نقش مهمی را هر موشن گرافیک ایفا می کنند؟

در هر موشن گرافیک حرکات  می توانند به چند دسته مختلف تقسیم شوند. اما قبل از این بخواهیم به این دسته بندی ها اشاره کنیم بهتر بدانیم که اهمیت حرکات در موشن گرافیک تا چه میزان می تواند تاثیر گذار باشد. موشن گرافیک ها ترکیبی از گرافیک و انیمیشن به شیوه ایی ماهرانه هستند که، امروزه کاربرد های وسیعی در فهرست بندی برنامه های تلویزیونی، بسته بندی های تجاری یا طراحی ui سایت ها ایفا می کنند. اما حرکت ها در هر موشنی به روایت بهتر داستان موشن کمک قابل ملاحظه ایی می نمایند. شاید بتوان به جرات گفت که بدون حرکت موشن بی معنا است  و نمی توان آن طور که باید مفهوم مد نظر را به مخاطبان خود منتقل کند.
استفاده از حرکات سبب می شود که مخاطبان مفهومی که در موشن نهفته است را بهتر درک کنند. در واقع می توان گفت حرکات به مثابه روح موشن  هستند و بدون حرکات هر موشنی به هر میزان هم که خوب طراحی شده باشد بی مفهوم و بی جان است. حرکاتی که در طراحی موشن تعبیه می شود بین لایه های مختلف موشن همخوانی ایجاد می کند. این حرکات می توانند بین محتوا هایی که محتوانویسان در طراحی موشن در نظر می گیرند ارتباط ماهوی ایجاد کنند. روان شدن داستان موشن گرافیک تنها با کمک حرکات امکان پذیر است و به همین دلیل حرکاتی که در موشن گرافیک استفاده می شود از سطح بندی خاصی پیروی می کنند. در هر موشن گرافیکی می توان ۴ سطح حرکتی را در نظر گرفت. در طراحی هر کدام از این سطوح حرکتی باید دقت کافی داشت تا بتوان به نتیجه دلخواه دست یافت. در مطلب بعدی در سایت انیم استار شما را با این حرکات بیش تر آشنا می کنیم. با ما همراه باشید…

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *