موشن گرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟

موشن گرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟

موشن گرافیک امروزه نقش مهمی را در تبلیغ و معرفی محصول ها به عهده گرفته است. با این تفاسیر تا چه میزان با موشن های گرافیکی آشنا هستید و نسبت به آن ها اطلاع دارید؟

دو کشور هم مرز

موشن های گرافیکی با انیمیشن ها مانند دو کشور همسایه هستند که مرز باریکی بین آن ها وجود دارد. البته این گونه هم می شود تفسیر کرد که موشن گرافیک نوعی انیمیشن است اما، تعریف بهتری هم وجود دارد که می توان بیان کرد و آن این است که موشن های گرافیکی، گرافیک هایی متحرک  هستند که جذابیت دیداری بالایی را برای مخاطبان خود دارند.

شباهت و تفاوت

موشن گرافیک از نظر شباهت به انیمیشن شباهت بسیاری دارد. البته انیمیشن داستان گونه است. این بدان معناست که در انیمیشن سیر داستانی دنبال می شود و شخصیت های داستان بسیار مهم هستند. موشن گرافیک اندکی با انیمیشن تفاوت دارد بدین صورت که؛ در موشن های گرافیکی بیشتر بر جنبه های سمبولیک کار تمرکز می شود. موشن های گرافیکی از پرطرفدارترین بخش از هنر های دیجیتالی هستند و برای ساخت آن ها از نرم افزار های مختلفی استفاده می شود.
یکی از ویژگی های خوب موشن های گرافیکی این است که از آن در تبلیغ ها و معرفی محصول ها و خدمات استفاده می شود در حالی که از انیمیشن بیشتر در سینما استفاده می شود و جنبه سرگرمی دارد.
در موشن های گرافیکی نیز از تصاویر، رنگ ها، نوشته ها و دیالوگ ها استفاده می شود. هدف از استفاده از این عناصر این است که بتوان مفهوم مد نظر در موشن را به مخاطبان هدف منتقل کرد. البته به غیر از عناصر یاد شده، عنصر حرکت نیز نقش غیر قابل انکاری را در موشن گرافیک دارد. اولین استفاد از موشن گرافیک در تیتراژ فیلم ها به دهه ۱۹۶۰ میلادی بر می گردد. تیتراژ ابتدای فیلم روانی اثر آلفرد هیچکاک نمونه ایی زیبا در استفاده از موشن های گرافیکی بود که با ترکیب عناصر یاد شده توانسته بود حس ترس را در همان ابتدایی ترین بخش فیلم به مخاطب خود منتقل کند.
امروزه شرکت های مختلفی در دنیا در حوزه موشن ها و انیمیشن ها فعالیت می کنند. هر کدام از این شرکت ها، تلاش می کنند تا کاری فاخر را ارائه دهند زیرا اهمیت موشن در فعالیت های مختلف بر کسی پوشیده نیست.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *