موشن گرافیک خوب یعنی همکاری بین طراحان و محتوانویسان

موشن گرافیک خوب یعنی همکاری بین طراحان و محتوانویسان

هنگامی که سخن از موشن گرافیک می شود با سیلی از موارد و نکته هایی روبرو می شوید که در فضای مجازی به اشتراک گذشته می شود. در واقع هر شخصی که در این حوزه فعالیت می کند تلاش می کند عوامل مختلفی را برای ساخت یک موشن گرافیک خوب با دیگران به اشتراک گذارد. سایت انیم استار نیز به شکل دوره ایی تلاش می کند هرزچندگاهی نکته هایی را در این زمینه با مخاطبان خود به اشتراک گذارد تا علاقمندان به موشن بتوانند با فراگیری این نکته ها به شکل حرفه ایی در این حوزه وارد شوند و از درصد میزان آزمون و خطای آن ها تا حدود زیادی کاسته گردد.

طراحان و محتوانویسان در کنار هم!

در برخی تیم ها، این تفکر جاری است که طراحان باید کار خود را جدا از محتوانویسان انجام دهند و سپس تلفیق کار رخ دهد. در واقع این تفکر بدین معناست که طراحان در یک فضای مجزا از محتوانویسان موشن فعالیت کنند و همین که هر دو گروه تنها با موضوع کلی موشن گرافیک آشنا باشند کفایت می کند. اما، این تفکر امروزه منسوخ شده است.

در یک فضای فکری قرار گیرید نه در دو فضا!

برای ساخت یک موشن گرافیک خوب طراحان تیم موشن و محتوانویسان موشن گرافیک باید در کنار هم فعالیت کنند نه در دو فضای مجزا…تنها در این صورت است که می توان مطمئن بود موشنی که ساخته شده است خوب و حرفه ایی است. زمانی که محتوانویسان داستانی را می نویسند درست در همان زمان طراحان نیز باید طرح های خود را ایجاد کنند و با محتوانویسان در میان بگذارند. مزیت این کار این است که اگر ویرایشی نیاز باشد در همان مراحل ابتدایی کار انجام می شود و بنابر این، خطوط فکری محتوانویسان و طراحان موشن گرافیک با یکدیگر در یک راستا قرار می گیرند.
یادتان باشد که، بدون شک ویرایش در مرحله  طرح زدن بسیار آسان تر از ویرایش در وسط پروژه موشن گرافیک است… نظر شما چیست؟

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *