آشنایی با حرکت های مورد استفاده در موشن گرافیک (بخش دوم)

آشنایی با حرکت های مورد استفاده در موشن گرافیک (بخش دوم)

در موشن گرافیک استفاده از حرکت ها کار دشواری محسوب می شود برای این کار ابتدا باید موشن ها را بخش بندی کرد. با کمک بخش بندی می توانید تفکیک مناسبی را ایجاد کنید و متوجه شوید که کدام بخش از موشن به حرکت نیاز دارد و کدام بخش به حرکت نیاز ندارد. بدون بخش بندی موشن ها می توان گفت یک نوع سردرگمی به وجود می آید اما، بخش بندی سبب خواهد شد کار بسیار تمیز تر و یا به اصطلاح شسته و رفته تر پیش رود.
حرکت های مورد استفاده در موشن گرافیک شامل چندین نوع است. در مطلب قبلی با عنوان “آشنایی با حرکت های مورد استفاده در موشن گرافیک (بخش اول)” به بررسی این حرکت ها پرداختیم در این مطلب قصد داریم به بررسی دومین حرکت در موشن گرافیک  بپردازیم.

آشنایی با حرکت transition mask

دومین حرکت با نام transition mask شناخته می شود. این حرکت در موشن ها می تواند تا حدودی مشابه حرکت Transition محسوب شود. در استفاده از حرکت transition mask شما می توانید برای آشکار کردن صحنه های بعدی تصمیم بگیرید. در استفاده از این حرکت باید کاملا هوشمندانه اقدام کرد به همین علت نیاز به دقت فراوانی است. برای استفاده از حرکت transition mask باید بین صحنه اول و صحنه دوم سازگاری مناسبی فراهم شود. تا زمانی که سازگاری خوبی فراهم نشود انتقال به شکل کامل رخ نمی دهد. اما هنگامی که سازگاری مناسبی بین صحنه ها فراهم شود انتقال اتفاق می افند البته یادتان باشد که انتقال باید زمانی رخ دهد که، تمام صحنه دوم شما ماسکه نشده است.
در استفاده از حرکت transition mask در موشن گرافیک برای انتقال صحنه ها تنظیم زمان نیز بسیار مهم و قابل توجه است. یادتان باشد در فرآیند انتقال در موشن گرافیک ابتدا بر روی سرعت کند حرکت کنید و سپس سرعت را افزایش دهید.
شما می توانید برای بهره بردن از حرکت های بیان شده با تیم انیم استار در ارتباط باشید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *