چه عواملی در تعیین تعرفه موشن گرافیک اثرگذار است؟ (بخش دوم)

چه عواملی در تعیین تعرفه موشن گرافیک اثرگذار است؟ (بخش دوم)

در تعیین تعرفه موشن گرافیک می توان به عوامل مختلفی اشاره کرد. اما، اگر بخواهیم به عوامل اصلی اشاره کنیم می توانیم به مواردی اشاره نماییم که با کیفیت حاصل شده از انجام بهتر آن ها می توان به موشن گرافیکی زیبا و جذاب دست یافت.

در مطلب قبلی در سایت انیم استار به یکی از این عوامل در تعیین تعرفه موشن گرافیک پرداختیم. داشتن یک سناریو اصولی می تواند بر تعرفه موشن گرافیک اثر گذار باشد. اما سناریو تنها عامل تاثیر گذار بر تعرفه موشن گرافیک نیست و عوامل متعدد دیگری نیز بر تعرفه موشن گرافیک اثر گذار هستند. یکی از عوامل تاثیر گذار استفاده از جلوه های دیداری و تصویر سازی های اختصاصی در ساخت موشن گرافیک است. برخی از منتقدان معتقدند که تصویر سازی های اختصاصی سبب می شود که تعرفه ساخت موشن گرافیک بالا رود. به همین دلیل برخی افراد بر تصویر سازی های اختصاصی خرده می گیرند و انجام آن را کاری هزینه بر می دانند.

 

اما، واقعیت چیست؟

دیدگاه اصولی و هدفمند این است که هم تصویر سازی های اختصاصی و هم استفاده از تمپلیت های آماده می توانند بر تعرفه ساخت موشن گرافیک اثر گذار باشند. هر کدام از دو حالت بیان شده ویژگی های خاص خود را دارد و با توجه به شرایط می توان از آن ها بهره برد. در استفاده از جلوه های دیداری اختصاصی تنها نباید به هزینه توجه کرد. همچنین بحث تاثیر گذاری این گونه اختصاصی سازی ها بر بالا بردن هزینه ها و افزایش تعرفه موشن گرافیک در برابر مزیت های حاصل شده از آن ناچیز محسوب می شود.

در برخی موارد اگر احساس می کنید مخاطبان شما از تمپلیت های تکراری خسته شده اند، و این خستگی بر قدرت پذیرش موشن گرافیک تاثیر گذار است، بهترین راهکار استفاده از تصویر سازی های اختصاصی است. در چنین حالتی تاثیر تصویر سازی های اختصاصی تنها بر تعرفه موشن گرافیک مطرح نیست! بلکه این نوع تصویر سازی ها بهتر می توانند بر در ذهن مخاطبان اثر گذار باشند. یادتان باشد تاثیر گذاری جلوه دیداری اختصاصی برای مخاطبان بسیار بالا است!!!

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *