تفاوت موشن گرافیک با انیمیشن در چیست؟

تفاوت موشن گرافیک با انیمیشن در چیست؟

تفاوت موشن گرافیک با انیمیشن در چیست؟ بسیاری از افراد گمان می کنند موشن گرافیک همان انیمیشن است، یا موشن گرافیک را مترادف انیمیشن می دانند. اما، به راستی آیا این تفکر رایج صحیح است؟ برای از بین رفتن این ابهام و سوال هایی که در این مورد در ذهن شما ایجاد شده است، پیشنهاد می کنیم مطلب امروز سایت ما را مطالعه کنید تا بتوانید دیدی وسیع تر و بهتر نسبت به موضوع داشته باشید.

تعریفی خلاصه و ساده

قبل از شروع تفاوت های این دو رشته می توانیم به صورت کلی بیان کنیم که، موشن گرافیک انیمیشن ساده تری است که برای منتقل کردن مفاهیمی، مختلف در فعالیت های مختلف از جمله کسب و کار ها شکل می گیرد. بیشترین کاربرد های موشن گرافیک امروزه بر روی حوزه تبلیغ فعال است. ولی با وجود این اطلاعات و مطلبی که در ابتدای پارگراف بیان کردیم می توانیم بگوییم هنوز هم موشن گرافیک به معنای انیمیشن نیست زیرا؛

  • در انیمیشن ها موضوع های مختلفی مورد بحث قرار می گیرد و به طور معمول این موضوع ها شامل موضوع های داستان گونه یا احساسی است. اما، موشن اینگونه نیست! موشن های گرافیکی، گرافیک متحرکی هستند که، بیشتر بر روی موضوعاتی چون تبلیغ محصول یا خدمات، و یا موارد آموزشی و همچنین معرفی و یا تبلیغ کسب و کار های مختلف تمرکز دارند. در واقع همان طور که بیان کردیم محوریت در موشن گرافیک بر روی تبلیغ ها و معرفی ها استوار است، به گونه ایی که بتواند نظر مخاطب هدف را جلب کند.
  • گرافیک های متحرک یا موشن های گرافیکی بیانی به مراتب ساده تر و روان تر از انیمیشن دارند. در واقع در این حوزه یک محتوا ترکیب بندی ساده تری می شود و انتقال مفهوم به مخاطب بسیار راحت تر است. در حالی که انیمیشن ها، محتوا را به صورت داستان گونه بیان می کنند و زمان طولانی تر از موشن را می طلبند.
  • در موشن گرافیک شخصیت ها جز ساختار اصلی کار دسته بندی نمی شوند. اما، انیمیشن به شخصیت به صورت جزیی از ساختار اصلی فعالیت می نگرد. این تفاوت را می توان یکی از تفاوت های اصلی این دو رشته دانست.

تا این جا به سه تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک اشاره کردیم اما، این دو موضوع تفاوت های دیگری هم نسبت به هم دارند. در مطلب های بعدی در سایت ما بیشتر به این موضوع می پردازیم.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *