موشن گرافیک در فضای شهری و واقعیت افزوده

موشن گرافیک در فضای شهری و واقعیت افزوده

همانگونه که در مطلب قبلی گفتیم، امروزه استفاده از موشن گرافیک در فضای شهری امکان ایجاد فضاهای جذاب، سرگرم کننده و منحصر به فرد را برای شهروندان را فراهم کرده است.

یکی از مثال­ های استفاده از موشن گرافیک در فضای شهری، محیط­ های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.

محیط­ های واقعیت مجازی یا VR به منظور برداشتن مرز میان فضای واقعی و فضای مجازی به کار می روند.

موشن گرافیگ در فضای شهری و حضور در فضای دیجیتال

موشن گرافیک در فضای شهری در چنین حالتی به این معنی که کاربران با استفاده از این تکنولوژی می ­توانند حضور خود را در یک فضای دیجیتال و کاملا مجازی احساس کنند.

ترکیب عناصر گرافیکی به وسیله نور، حرکت و صدا احساس غریبی را برای کاربران ایجاد می­ کند و تعجب آن­ ها را برمی ­انگیزد.

در نتیجه استفاده از این ابزار موجب جلب هر چه بیشتر مشتری می ­شود.

در محیط­ های واقعیت مجازی تمامی تصاویری که کاربر درک می ­کند توسط کامپیوتر ساخته می­ شوند.

اما در محیط­ های واقعیت افزوده، علاوه بر تصاویر کامپیوتری، بخشی از اطلاعاتی که کاربر آن­ ها را درک می­ کند در فضای واقعی وجود دارد.

در واقع می­ توان گفت محیط واقعیت افزوده، یک محیط دیداری و شنیداری است که اطلاعاتی افزون بر آنچه ما توسط حواس پنج گانه خود دریافت می­ کنیم را دراختیارمان قرار می­ دهد.

مثالی از موشن گرافیک در فضای شهری و توسعه آن

به عنوان مثال فرض کنید شما در حال حاضر در یک نمایشگاه مربوط به جاذبه­ های توریستی در شهر تهران قرار دارید. در این نمایشگاه قرار است موشن گرافیک در فضای شهری را با واقعیت افزوده تجربه کنید.

یکی از غرفه­ ها نمایشگاه تکنولوژی ای را در اختیار شما قرار می­ دهد که از طریق آن می­ توانید در همان لحظه حضور خود را در آبشار بیشه خرم آباد حس کنید! گویی که در عرض چند ثانیه جسم و روح شما به آنجا سفر کرده است! یا به عنوان مثال­ های دیگر، به وسیله واقعیت افزوده افراد می­ توانند خودشان را در حالت­ های مختلفی مانند پیاده روی یا رانندگی در اتوبان ببینند! به عبارت ساده تر، چیزی که واقعیت افزوده در اختیار ما قرار می­ دهد، دنیایی واقعی در زمان و مکان واقعی است، دنیایی که حواس پنج گانه ما در آن لحظه از درک آن عاجز است.

توسعه روزافزون این تکنولوژی­ ها، طراحان فضای شهری را ملزم می­ کند تا برای جذب هرچه بیشتر کاربران، ابعاد بیشتری از موشن گرافیک در فضای شهری را به کار بگیرند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *