موشن گرافیک فضای شهری

موشن گرافیک فضای شهری

موشن گرافیک(motion graphic) علمی است که با ادغام و متحرک کردن تصاویر گرافیکی و در نهایت صداگذاری بر روی آن­ها، به تولید یک ویدئو جذاب می­پردازد. این ویدئو گرافیکی می­تواند برای کاربردهای مختلفی همچون تبلیغات، آموزش، طراحی فضاهای شهری، برنامه­های تلفن همراه و … به صورت مؤثر مورد استفاده قرار گیرد. ما در این مطلب قصد داریم به طورخاص به توضیح موشن گرافیک در فضای شهری بپردازیم و توضیحات مختصری از آن را ارائه دهیم.

موشن گرافیک فضای شهری

هدف از ایجاد موشن گرافیک در فضای شهری، استفاده از علم طراحی موشن گرافیک در دنیای فیزیکی، شکل دهی به چشم­اندازهای داخلی زیست محیطی، طراحی فضای شهری و زیباسازی آن است.

به این معنی که طراحان فضای شهری با استفاده از فناوری­های دیجیتال جدید، تصاویر سه بعدی، سطوح خارجی متحرک، صفحه نمایش دیجیتالی و فضاهای جایگزین، استفاده از موشن گرافیک در فضای شهری را محقق می­کنند.

فناوری­های دیجیتال جدید نقش بسزایی در ایجاد مناظر عمومی جذاب ایفا می­کنند.

به عنوان مثال، با استفاده از سیستم­های نمایش بر روی پرده(Wall Video) می­توان تصاویر بسیار بزرگ را بدون کاهش کیفیت و افت رزولوشن در مکان­های عمومی به نمایش درآورد.

 استفاده از موشن گرافیک در طراحی فضاهای داخلی( مانند لابی شرکت، فضای داخلی رستوران، فروشگاه­، ویترین مغازه، اتاق­های انتظار و …)، طراحی نمایشگاه­ها، اجراهای زنده و … بسیار کارآمد است و منجر به جذب بیشتر مشتری می­گردد.

موشن گرافیک­ها می­توانند با ابعاد منحصر به فرد در مسیر ورودی فروشگاه­ها و ویترین مغازه­ها به کار گرفته شوند تا توجه مشتریان بیشتری را به کالاها واجناس جلب نمایند.

همچنین ابزارهای موشن گرافیک می­توانند جایگزین مناسبی برای صفحه نمایش­های سنتی و تلویزیون­ها باشند. به عنوان مثال LED(دیود­ نوری) در مقایسه با صفحه نمایش­های سنتی مانند پلاسما و LCD، می­تواند در هر اندازه و شکلی و به صورت سفارشی ساخته شود و محیط­های نورانی و دل­انگیزی را برای کاربران ایجاد کنند.

پیوند موشن گرافیک و فضای شهری باعث شده تا طراحان فضای شهری بتوانند فضاهایی متمایز از فضاهای سنتی مرسوم را طراحی کرده و با سرگرم کردن کاربران، تجربه حسی مطلوبی را برای آن­ها به ارمغان بیاورند.

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *