مرور کلی بر ساخت ویدیو موشن گرافیک (بخش اول)

بسیاری از افرادی که در ساخت موشن گرافیک فعالیت می کنند با اصول طراحی موشن گرافیک آشنا هستند. اما، با توجه به این نکته امروز در این مطلب قصد داریم مرور کلی ایی بر ساخت یک ویدیو موشن گرافیک داشته باشیم.

 

ساخت و پرداخت کردن ایده های اولیه

  • یک ویدیوی خوب در موشن گرافیک یک شبِ و به صورت انفرادی خلق نمی شود بلکه، ویدیو موشن حاصل تلاش جمعی از افراد حرفه ایی در کنار هم است. دیزاینر ها، کارگردان های هنری، نویسندگان و… مجموعه ایی از افراد با ایده های خاص و جذاب در همکاری با یکدیگر می توانند یک ویدیو موشن تولید کنند.
  • در ساخت چنین ویدیو هایی زمانی که ایده های خام و اولیه مطرح می شود در استوری برد به تصویر کشیده می شود و همین امر سبب می شود یک خط داستانی شکل گیرد. این خط داستانی سبب می شود که دست اندرکاران ساخت موشن گرافیک در ابتدای کار متوجه شوند که پیام موشن چگونه منتقل می شود. آنان با این روش می توانند متوجه شوند که آیا ایده ابتدایی توانسته است مفهومی که آنان از ساخت موشن گرافیک به دنبال آن بوده اند را به درستی منتقل کند یا خیر؟
  • به مرور زمان و توجه بیشتر دست اندرکاران استوری برد توسعه می یابد. استوری برد را می توانیم به یک پل تشبیه کنیم که بین مکتوبات ذهنی و دنیای دیداری رسانه ها ارتباط برقرار می کند. این پل ارتباطی با کار تیمی افرادی که در ساخت موشن گرافیک فعال هستند نقاط ضعفش برطرف می شود و در نهایت تیم موشن به سمت انیمیت کردن هر صحنه در ویدیو موشن گرافیک پیش می روند. این مرحله زمان بر است. در این مرحله ساعت های طولانی توسط اعضای تیم طی می شود تا در نهایت خروجی کار مطلوب و قابل توجه باشد. در واقع اعضای تیم با صرف زمان در این مرحله تلاش می کنند بین گرافیک و تصاویر ارتباط برقرار کنند.

در مطلب های بعدی در سایت انیم استار به ادامه بیان این مراحل خواهیم پرداخت.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *