مراحل ساخت موشن گرافیک سیاسی ( بخش اول)

مراحل ساخت موشن گرافیک سیاسی ( بخش اول)

هدف از ساخت موشن گرافیک سیاسی این است که مسائل سیاسی مانند اخبار سیاسی، تبلیغات سیاسی و…. را از طریق تیزر گرافیکی و انیمیشن بیان کند.

موشن گرافیک، از طریق ترکیب کردن تصاویر گرافیکی، متحرک نمودن آن ها و افزودن صدای گوینده به آن، مفاهیم را به گونه ای جذاب و تأثیرگذار به بیننده منتقل می کند و امروزه بینندگان بسیاری را به خود جذب کرده است. اما ساخت موشن گرافیک سیاسی چه مراحلی دارد؟

برای ساخت یک موشن گرافیک سیاسی تأثیرگذار باید قدم هایی را مرحله به مرحله انجام داد که ما آن ها را در پنج مرحله دسته بندی کرده و معرفی می نماییم.

 مرحله اول: پیدا کردن یک ایده خلاقانه برای به تصویر کشیدن فضای سیاسی مرتبط با موضوع

ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که موشن گرافیکی که قصد ساخت آن را دارید چه موضوعی دارد؟

مثلا هدف از آن انتقال اخبار سیاسی است یا جهت دادن به افکار سیاسی افراد برای جمع کردن آرا در یک انتخابات مردمی؟

بنابراین بهتر است قبل از هر چیز با سفارش دهنده موشن گرافیک جلسه ای داشته باشید و از او بپرسید ایده اصلی که دوست دارد مخاطبان با آن رو به رو شوند چه چیزی است.

سپس شما باید با توجه به توضیحات او یک ایده جذاب و خلاقانه برای ساخت موشن گرافیک پیدا کنید.

 مرحله دوم: نوشتن متن داستان و طرح کلی موشن گرافیک سیاسی

در این مرحله باید یک متن فیلمنامه برای ایده خود بنویسید و تمام جزئیات از قبیل زمان حدودی موشن گرافیک و تمامی شخصیت های آن را مشخص کنید.

ابتدا از کلیات شروع کرده و طرح اصلی را در قالب داستان بیان کنید. سپس جزئیات را به آن متن کلی اضافه کرده و نسخه نهایی را تهیه نمایید.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که زمان یک موشن گرافیک محدود است و باید تمام مفاهیم را در حداکثر ۹۰ ثانیه منتقل نمایید.

 

در این مطلب دو مرحله اولیه از ساخت موشن گرافیک را به صورت خلاصه برای شما بیان کردیم. در بخش بعدی مقاله با ما همراه باشید تا با مراحل بعدی نیز آشنا شوید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *