برای فیلم نامه خود پیش نویس تهیه کنید…

برای فیلم نامه خود پیش نویس تهیه کنید…

فیلم نامه یکی از بخش های مهم در ساخت انیمیشن و موشن گرافیک است. به همین دلیل دقت در چگونگی نگارش آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که فیلم نامه تهیه شده بتواند تاثیر بهتری بر مخاطبان خود داشته باشد بهتر از آن یک پیش نویس تهیه کنید.

تهیه پیش نویس چه کمکی به زیبایی کار شما می کند؟

پیش نویس می تواند سبب شود که، روایت داستان در قالبی استاندارد قرار گیرد. دقت کنید که اگر فیلم نامه شما بهترین موضوع را هم داشته باشد اما، در قالب استاندارد نوشته نشده باشد نمی تواند کمپانی های مختلف و معروف را جذب کند به این علت مراحل زیر را با دقت طی کنید؛

هر سکانس فیلم نامه را از قبل تنظیم کنید. به این منظور به جزییات دقیق هر صحنه، نقش شخصیت های مختلف و وضعیت صحنه توجه کافی داشته باشید. اهمیت این بخش کم تر از اهمیت دیالوگ ها نیست بنابر این با دقت کار کنید.

در فیلم نامه خود ثبات داشته باشید. در واقع سبک نوشتاری خود را حفظ کنید. یادتان باشد نیاز نیست که سبک های مختلف فیلم نامه نویسی را در نگارش خود مرتبا ادغام کنید. این بدین معناست که، در شیوه بیان داستان ثبات داشته باشید مگر این که، بنا به دلایلی مشخص مجبور باشید سبک نوشتاری خود را تغییر دهید.

استفاده از نرم افزار های مختلف فیلم نامه نویسی نیز می تواند برای شما مفید باشد. این نرم افزار ها کار شما را بسیار راحت تر می نمایند. زیرا شما می توانید با چند کلیک ساده قالب های نوشتاری خود را به راحتی تغییر دهید. به خصوص اگر مبتدی و تازه کار هستید توصیه می کنیم استفاده از این نرم افزار ها را فراموش نکنید زیرا شروع کار را برای شما بسیار راحت تر می کند.

در نوشتن فیلم نامه نقش ها را به شکل خلاصه شرح دهید اما، اتفاق هایی که در هر مرحله رخ می دهد را بیان کنید و در نهایت بیان سایر جزییات را نیز به کارگردان بسپارید.

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *