فیلم نامه خوب هرس کردن می خواهد…

فیلم نامه خوب هرس کردن می خواهد…

نوشتن فیلم نامه یکی از مباحث بحث برانگیز در ساخت موشن گرافیک و انیمیشن است. واقعیت این است که اگر شما یک تیم حرفه ایی برای ساخت موشن گرافیک و انیمیشن داشته باشید ولی با تمام امکانات فیلم نامه ایی نداشته باشید می توان گفت که عملا نمی توانید کاری کنید. بنابر این فیلم نامه اساس و پایه کار شما محسوب می شود. اما برای داشتن یک نگارش خوب باید به نکته های متعددی اشاره کرد. در مطالب قبلی در سایت انیم استار به مطالبی برای داشتن نگارشی خوب اشاره کردیم در این مطلب هم به ادامه این موضوع خواهیم پرداخت.

خلاقیت

همان طور که در مطلب قبلی اشاره کردیم یک فیلم نامه خوب با خلاقیت شکل می گیرد. خلاقیت می تواند به داستان پر و بال دهد اما، خلاقیت به تنهایی نمی تواند کافی باشد. علت این امر هم آن است که خلاقیت گرچه به داستان شما پر و بال می دهد اما، گاهی خلاقیت از حدود اصلی خود خارج می شود و در نهایت سبب خواهد شد که وارد دنیای اغراق شوید. در این مرحله برای این که فیلم نامه به دل بنشیند و در نهایت موشن گرافیکی خوب و یا انیمیشنی زیبا ساخته شود نیاز است که، شاخه و برگ های اضافی کار هرس شود.

هرس کنید!

در این مرحله نویسندگان برای چندین بار شروع به خواندن فیلم نامه می کنند تا جایی که فیلم نامه نوشته شده را به اعضای تیم می دهند تا بخوانند و نظر خود را به آنان منتقل کنند. هدف از این کار این است که بتوانند به جزییات غیر ضروری، بخش های تکراری، موضوع های فرعی و بخش های ضعیف داستان نوشته شده پی ببرند. برای هرس کردن داستان نوشته شده باید سنگدل باشید! به همین دلیل اگر بخشی از داستان مورد علاقه شما است ولی وجود آن غیر ضروری است دودل نشوید و آن قسمت را هرس کنید.
هرس کردن فیلم نامه در نهایت منجر به جذابیت و کشش فیلم نامه شما خواهد شد…

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *