سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی در پیش تولید…

سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی در پیش تولید…

سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی از سه مرحله کلی تشکیل شده است. مرحله پیش تولید، تولید و پس تولید.هر کدام از این مراحل در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی می توانند شامل زیر مجموعه  های متعددی شوند. در بخش پیش تولید؛ یکی از مراحل ساخت داستان است که ما در مطلبی با عنوان “مراحل ساخت انیمیشن سه بعدی (قسمت اول) ” به بیان این بخش پرداختیم.
یکی دیگر از مراحل سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی در مرحله پیش تولید توجه به ساخت استوری برد است. در ساخت استوری برد فیلمنامه ایی که برای سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی در نظر گرفته شده است، صحنه های کوتاه شکسته شده و مانند یک رمان گرافیکی می شود. در چنین شرایطی مانند این است که یک رمان گرافیکی  دارید که به شکل چند دسته پنل ترسیم شده است.

چرا استوری برد در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی اهمیت دارد؟

استوری برد از این نظر در سفارش ساخت انیمیشن های سه بعدی دارای اهمیت است که، سبب می شود کارگردان ساخت انیمیشن سه بعدی دید کلی تری نسبت به فیلم داشته باشد. این بینش کلی سبب خواهد شد که درباره هر کدام از عناصر فیلم بهتر بتوان تصمیم گیری کرد.
پس از این که استوری برد در نظر گرفته شده؛ نهایی شد کار ویرایش مطرح می شود. البته این اولین ویرایش در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی است. در این مرحله استوری برد ها برای ویراستاران تیم فرستاده می شوند. ویراستاران با همفکری کارگردان تلاش می کنند یک انیمیشن خام را ساماندهی کنند. منظور ما از انیمیشن خام در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی توجه به دیالوگ هایی است که در انیمیشن سه بعدی رد و بدل می شوند. همچنین در این مرحله زمان بندی نیز بسیار مهم است.
در نهایت همکاری تیم طراحی و کارگردان و ویراستارانسبب می شود که مجموعه ایی از تصاویر سه بعدی را داشته باشیم که از موسیقی ها، صداگذاری های موقتی و اولیه و… داراست و می توان گفت بنیان اولیه کار در سفارش ساخت انیمیشن های سه بعدی است.


نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *