در تهیه موشن گرافیک چگونه تدوین خوبی داشته باشیم؟

در تهیه موشن گرافیک چگونه تدوین خوبی داشته باشیم؟

در تهیه موشن گرافیک فوت و فن های متعددی وجود دارد. ما در این مطلب قصد داریم شما را با چند روش جالب توجه در تهیه موشن گرافیک آشنا کنیم پس با ما همراه باشید…

فوت و فن اول؛ بی رحم باشید!

در تهیه موشن گرافیک بی رحم باشید ممکن است با خود گمان کنید این جمله بی محتوا است و بی رحم بودن چه ارتباطی با موشن دارد منظور ما از بی رحم بودن این است که گاهی نیاز است برای تهیه موشن بی رحمانه تدوین کنید و خود را مرتب نقد کنید.
زمانی که موشن را تدوین می کنید چند بار از خود بپرسید که چه واژه هایی را انتخاب کنم تا بتوانم از زیاده گویی پرهیز کرده و پیام خود را بهتر منتقل نمایم. تهیه موشن گرافیک مانند تهیه یک رژیم غذایی سالم است که در آن تمام بخش ها مورد بررسی قرار می گیرد. موشن باید به گونه ایی تدیون شود که چربی های کار حذف شود و کار شسته و رفته ارائه گردد.

فوت و فن دوم؛ مانند کتاب کودک…

موشن گرافیک باید با زبانی ساده و آسان پیام خود را به مخاطب خود منتقل کند. باید این گونه فکر کنید که گویی قصد دارید برای کودکان کتاب بنویسید. منظور ما این است که منظور خود را در تهیه موشن گرافیک ساده بیان کنید اما، محتوایی جالب و در خور      توجه ایی را ارائه دهید.

فوت و فن سوم؛ بازخوانی کنید!

در تهیه موشن گرافیک چند بار محتوای تهیه شده را با صدای بلند برای خود بازخوانی کنید تا متوجه اشتباه های خود در تدوین شوید. هنگامی که این کار را انجام می دهید مانند این است که؛ گویی خود را به جای مخاطب قرار داده اید و به همین دلیل بهتر متوجه نقص کار خود می شوید… اگر واژه ایی نامفهوم بود به دنبال واژه ایی بهتر بگردید.

فوت و فن چهارم؛ هجای کمتر…

گاهی نیز باید بر روی واژه هایی تمرکز کنید که هجای کمتری دارد تا برای مخاطبانتان قابل فهم تر باشد. واژه هایی با هجاهای متعدد مخاطب را گمراه و گیج می کند و محتوای اصلی در بین این ارتباط های گنگ از ذهن مخاطب خارج می شود.

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *