تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن در چیست؟ بخش دوم

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن در چیست؟ بخش دوم

در مطلب قبلی که در سایت انیم استار با شما به اشتراک گذاشتیم در ارتباط با سه تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن مطالبی را بیان کردیم. در مطالب گذشته، ما به اختصار به مفاهیمی اشاره کردیم. در این مطلب هم قصد داریم شما را با تفاوت های دیگر انیمیشن و موشن گرافیک آشنا کنیم.

 

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن در چارچوب و جزییات…

موشن گرافیک و انیمیشن گرچه دو علمی هستند که به شدت به یکدیگر وابسته هستند و شباهت های زیادی نیز دارند اما، این دو رشته با یکدیگر تفاوت های متعددی هم دارند.

  • در انیمیشن، مفاهیم شخصی سازی تر می شوند. در این رشته، بنا بر این است که مدل سازی صورت گیرد و در این حالت هدف مدل سازی چارچوب اصلی کار است. اما موشن های گرافیکی، شامل این نوع پیچیدگی ها نیستند. در موشن، هدف این است که چارچوبی ساده تر از انیمیشن ایجاد شود که بتوان مفاهیم را با زبانی ساده به مخاطب منتقل کند. در واقع در موشن گرافیک، تاکید بسیاری بر روی حالت دیداری وجود دارد اما این شرایط باید تنها بر روی چارچوب اصلی جریان پیدا کند. جلوه هایی که در این زمینه انجام می شود یکی از مهمترین تفاوت های موشن با انیمیشن است.
  • در انیمیشن بر روی جزییات شخصیت ها تاکید بیشتری می شود. بنابر این اگر دقت کرده باشید در انیمیشن ها ریز کاری های بیشتری را در شخصیت های خلق شده مشاهده می کنید. چنین حالتی در موشن های گرافیکی وجود ندارد.
  • در انیمیشن ها به غیر از شخصیت ها، محیط های که به نمایش در می آیند نیز دارای جزییات دیداری بیشتری نسبت به موشن گرافیک هستند و حرکت های پیچیده تری را در انیمیشن می توانید مشاهده کنید.

با این تفاسیر هر کدام از این دو علم کاربرد های خاص خود را دارند که می توان با توجه به شرایط از آن ها بیشترین بهره را برد.

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *