تفاوت موشن و انیمیشن در چیست؟

تفاوت موشن و انیمیشن در چیست؟

انیمیشن و موشن گرافیک هر دو طرفداران خاص خود را دارند. اما هر کدام از این دو مقوله هدف خاص خود را نیز دنبال می کنند. در انیمیشن به دنبال یه داستان دنباله دار و یا داستانی تبلیغاتی هستیم. به همین دلیل در انیمیشن ها به کاراکتر ها و جان بخشیدن به آن ها اهمیت بیشتری نسبت به موشن گرافیک می دهیم. به این گونه که صحنه پردازی و و بیان داستان در پویانمایی اهمیت بیشتری نسبت به موشن گرافیک پیدا می کند.
در موشن گرافیک این اهداف کمی فرق دارد. در موشن گرافیک ها داستان کوتاهتر است. موشن گرافیک ها به گونه ایی طراحی می شوند که بتوانند در یک بخش؛ کل مطلبی که مد نظر سازندگان خود دارند را به مخاطبانشان منتقل کنند. بنابر این تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن ها با توجه به هدفی که دنبال می کنند اندکی با یکدیگر متفاوت است.

موشن گرافیک و انیمیشن

موشن و پویانمایی محل اکران های متفاوتی هم دارند که سبب تفاوت این دو بخش را فراهم می کند.
درخواست دهندگان موشن گرافیک و انیمیشن با یکدیگر متفاوت هستند.
از نظر محتوایی که در هر کدام از این دو نوع استفاده می شود تفاوت های خاصی وجود دارد.
به جرات می توان گفت که یک انیمیشن بیشتر توسط سینما سازان درخواست می گردد. به همین علت محل اکران آن می تواند تلویزیون یا سینما باشد. اما موشن گرافیک این گونه نیست و درخواست دهندگان آن طیف گسترده تری را شامل می شوند. با توجه به طیف وسیع درخواست دهندگان موشن گرافیک محل اکران آن ها نیز می تواند در نمایشگاه ها یا فضاهای مجازی باشد.
ساختار انیمیشن بر اساس داستانی شکل می گیرد که با استفاده از معرفی کاراکتر ها قصد دارد که پیام و در نهایت نتیجه داستان را به مخاطب واگذار کند. اما موشن گرافیک با دادن آمار و بدون معرفی کاراکتر ها در تلاش است تا مخاطب را به هدفی خاص برساند.
با درک بهتر از تفاوت های این دو حوزه به کسب و کار خودتان رونقی دوباره ببخشید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *