آيا هر موشن گرافیک به جلوه ای صوتی نیاز دارد؟

آیا هر موشن گرافیک به جلوه ای صوتی نیاز دارد؟

موشن گرافیک در دنیای کنونی کاربرد گسترده ایی دارد. هر موشن می تواند از بخش های مختلفی شکل بگیرد.
به عنوان نمونه یکی از بخش هایی که می توان به آن اشاره کرد داستان موشن است. داستان موشن باید جذابیت داشته باشد. در اقع یک موشن خوب بر پایه یک داستان خوب شکل می گیرد اما، داستان موشن گرافیک تنها یک بخش از موشن است و برای این که موشن کامل شود به بخش های دیگری نیز نیاز است.
برای ساخت یک موشن گرافیک صدا گذاری نیز می تواند تاثیر بالایی بر کیفیت کار بگذارد. یک صدا گذاری خوب و با کیفیت می تواند یک موشن گرافیک ساده را خاص تر نماید. در صدا گذاری انتخاب گوینده ها نیز بسیار مهم است در واقع گوینده به عنوان بخشی از صداگذاری می تواند حس مورد نظر را به مخاطبان خود منتقل کند. البته تمام موشن های گرافیکی به صداگذاری نیاز ندارند زیرا برخی از موشن های گرافیکی به شکل تبلیغی و تنها با عنوان فرهنگ سازی ساخته می شوند. اما، به هر حال موشنی که صدا گذاری را به همراه دارد می تواند از نظر قیمتی، قیمت گران تری را به خود اختصاص دهد.

جلوه صوتی در موشن گرافیک

موشن گرافیک می تواند شامل جلوه های صوتی هم باشد. اگر موشنی شامل جلوه های صوتی شد به طور معمول چون زمان بیشتری برای آن صرف می شود از نظر هزینه ساخت موشن گرافیک گران تر است. یادتان باشد جلوه های صوتی را برای تمام موشن ها به کار نبرید اما، اگر مایل بودید که از جلوه های صوتی استفاده کنید به کیفیت کار خودتان دقت کنید و کاری با کیفیت را ارائه دهید. شاید در وهله اول جلوه صوتی را شبیه به یک لایه نازک بر روی صداگذاری خود قلمداد کند ولی اگر هماهنگی های لازم برقرار نشود بدون شک نمی توان نتیجه ایی مطلب را دریافت کرد.
با مراجعه به بخش نمونه کار های سایت انیم استار می توانید نمونه های خوبی از موشن گرافیک را با صداگذاری و جلوه های صوتی بالا مشاهده نمایید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *