چگونه انیمیشن سازی را شروع کنیم؟

چگونه انیمیشن سازی را شروع کنیم؟

انیمیشن‌سازی

گام‌های نخستین و اصولی برای انیمیشن سازی

انیمیشن سازی حرفه‌ای است که سازنده انیمیشن، ضمن داشتن مهارت و دانش کافی در ساخت انیمیشن، نیازمند خلاقیت و ذوق هنری است تا بتواند با اشتیاق و خلاقیت درونی، مسیر یادگیری را تا تبدیل‌شدن به یک انیماتور حرفه‌ای بپیماید. اگر هنوز به این مسیر قدم نگذاشته‌اید و نمی‌دانید چگونه انیمیشن سازی را شروع کنید، اینجا به آن پرداخته‌ایم.

مطالعه و کسب اطلاعات

انیمیشن‌سازی

توصیه ما به شما این است که پیش از شروع به کار در زمینهٔ ساخت انیمیشن، ابتدا در مورد انیمیشن سازی مطالعه داشته باشید.

شما می‌توانید از طریق مطالعه کتاب و صفحات تخصصی مرتبط و همچنین گفتگو با یک انیماتور، به یک دیدگاه کلی از ساخت انیمیشن برسید.

انواع انیمیشن، شیوه ساخت انیمیشن‌ها، ابزارها و نرم‌افزارهای انیمیشن سازی، بازار کار ساخت انیمیشن ازجمله موضوعاتی هستند که توصیه می‌شود در مورد آن‌ها مطالعه و پرس‌وجو کنید.

مهارت‌آموزی

پس از کسب اطلاعات و تصمیم‌گیری بر سر اینکه می‌خواهید چه نوع انیمیشنی و با چه نرم‌افزاری بسازید، حالا نوبت آن است که دست به‌کار شوید و در زمینه نرم‌افزاری که می‌خواهید با آن انیمیشن بسازید، به کسب مهارت بپردازید.

اگر بدون دانش و به‌تنهایی برای یادگیری کار با نرم‌افزار تصمیم دارید باید بگوییم این روش بسیار کند و غیراصولی است.

بهتر است از کتاب‌ها و سایت‌های راهنمای کار با نرم‌افزار کمک بگیرید، اگر شخص یا شرکتی را می‌شناسید که در انیمیشن سازی فعالیت دارند، مدتی را به مهارت‌آموزی در کنار آن شخص و یا در آن شرکت مشغول شوید تا گام‌های اولیه انیمیشن سازی را سریع‌تر بپیمایید.

سناریونویسی و خلق شخصیت‌ها

انیمیشن سازی

پس از رسیدن به یک مهارت نسبی در انیمیشن سازی، حالا باید بتوانید ساخت اولین فیلم انیمیشن خود را آغاز کنید. توصیه می‌کنیم برای شروع، یک انیمیشن چنددقیقه‌ای صامت بسازید.

برای این کار می‌بایست از قوه تخیل خود استفاده کنید، به محیط پیرامون خود و انیمیشن‌ها، به‌دقت نگاه کنید تا یک داستان جالب در ذهنتان بسازید، سپس شخصیت‌های داستان را مشخص کنید و در مورد شکل و جزئیات ظاهری این شخصیت‌ها فکر کنید. درنهایت ویژگی‌ها و حرکات شخصیت‌ها، صحنه‌ها را در قالب فیلم‌نامه بنویسید.

حالا می‌توانید شروع کنید و اولین انیمیشن خود را بسازید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *