موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک چیست؟ به احتمال زیاد شما واژه موشن گرافیک را زیاد شنیده اید اما، تا به حال چه قدر به معنای آن فکر کرده اید؟ در دنیای تکنولوژی و رو به توسعه امروز فعالیت های مختلفی شکل گرفته و خلق می شوند که با کمک آن ها می توان مخاطبان و یا مشتریان را جذب کرد. هدف این گونه فعالیت های جدید این است که وجه تمایزی برای کسب و کار مد نظر ایجاد کنند تا با کمک وجه تمایز ایجاد شده بتوانند بهتر دیده شده و سودآوری خود را افزایش دهند.

موشن گرافیک نیز یکی از فعالیت های حرفه ایی در دنیای تکنولوژی است که هدف اصلی آن را می توان جلب توجه مخاطبان دانست. مخاطبان امروزی در معرض انواع و اقسام بمباران های تصویری و اطلاعاتی قرار می گیرند. در این بین باید بتوان با دیدی متفاوت وجه تمایزی نسبت به رقبا ایجا کرد تا در نهایت بتوان از بین انواع متعددِ فعالیت هایی که با هدف جلب توجه مخاطبان صورت می گیرد بهترین فعالیت را انتخاب کرد.

تعریفی ساده و کاربردی!

موشن گرافیک را می توان گرافیک متحرک یا همان طراحی گرافیک متحرک نیز تعبیر کرد. در واقع هر سه واژه به یک معنای می باشند و به طراحی گرافیکی اشاره دارند. در این فضا تمام قوانین محیط های فیلم سازی از طریق انیمیشن جان بخشیده شده و به کار می روند. در واقع این فعالیت مقیاس کوچک تری نسبت به محیط های فیلم سازی دارد اما، جذابیت های قابل توجه بیشتری را برای مخاطبان خود فراهم می کند.

تقسیم بندی های موشن گرافیک

موشن گرافیک مانند هر فعالیت هنری دیگر، تقسیم بندی های خاص خود را دارد که اگر بخواهید به صورت حرفه ایی با این فعالیت آشنا شوید، آشنایی با این تقسیم بندی ها خالی از لطف نیست. این تقسیم بندی ها شاملِ:

  • Fluid
  • Organic
  • Vector
  • Hand – Drawn
  • Collage
  • Film

امروزه استقبال مردم از موشن گرافیک زیاد است. بسیاری از کسب و کار های خدماتی یا تجاری تمایل دارند در این حوزه نیز فعالیتی داشته باشند. اگر تمایل دارید بیشتر با این هنر حرفه ایی آشنا شوید با سایت ما همراه باشید…

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *