سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی در مرحله تولید

سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی در مرحله تولید

سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی در سه مرحله انجام می شود این مراحل شامل؛ پیش تولید، تولید و پس تولید است. در سایت انیم استار ما به بررسی سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی  در مرحله پیش تولید پرداختیم. در این مطلب به مرحله تولید می پردازیم.

مرحله تولید

در مرحله تولید در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی زیر بخش های متعددی شکل می گیرد. یکی از این مراحل مدلسازی است. مدل سازی می تواند طراحی های دو بعدی انیمیشن را به طراحی سه بعدی تبدیل کند. مدل سازی ها با کمک محیط نرم افزار صورت می گیرد. در واقع در یک محیط نرم افزاری اشیا و شخصیت های  انیمیشن سه بعدی  سه بعدی شکل گرفته و پیکرتراشی می شوند. در مرحله مدل سازی در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی کار بر روی اشیا و شخصیت ها چندین بار رخ می دهد تا در نهایت نتیجه کار مورد رضایت کارفرما و اعضای تیم ساخت انیمیشن شود.

بررسی سطوح کار در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی

در مرحله کار کردن بر روی سطح، برای شخصیت ها و اشیایی که در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی طراحی شده است؛ رنگ ها و سایه ها شکل می گیرند. در هر تیم ساخت انیمیشن سه بعدی، واحد توسعه دیداری یا توسعه بصری تشکیل می شود. این واحد وظیفه دارد تا بر روی کار طراحان در شکل دادن به سطوح کار نظارت نماید تا نتیجه کار با کیفیت عالی ارائه شود.

شکل گیری استخوان بندی کار یا ریگ بندی

استخوان بندی نیز یکی دیگر از مراحل تولید در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی است. بدون استخوان بندی نمی توان نتیجه دلخواه را از انیمیشن سه بعدی کسب کرد. استخوان بندی برای انیماتور ها بسیار مهم است و به همین دلیل آن ها زمان به نسبت زیادی را صرف استخوان بندی کار می کنند. در این مرحله، متخصصین ریگ بندی در تلاش هستند تا محیط مناسبی را برای استخوان بندی کار فراهم کنند تا در نهایت انیماتور ها بتوانند اجزای چهره یا حتی مفصل های شخصیت ها را تغییر داده و حرکت مناسب را برای آن ها طراحی کنند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *