سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی با توجه به نورپردازی

سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی با توجه به نورپردازی

در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی عوامل متعددی تاثیر گذار است. به عنوان نمونه؛ داستان، استوری بورد، مدلسازی، ریگ بندی،  لی اوت  ،انیمیت کردن، پر کردن صحنه و تاثیر جلوه دیجیتالی، و عوامل متعدد دیگر که بر سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی تاثیر گذار است.
یکی از عواملی که بر سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی تاثیر گذار است توجه به نور پردازی است. نور پردازی مرحله ایی حساس و بسیار مهم است که به دانش هنری زیادی نیاز دارد. البته نور پردازی در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی تنها به دانش هنری نیاز ندارد بلکه باید با دانش فنی هم تلفیق گردد تا انیمیشن سه بعدی فاخری ارائه شود.i

در حالت کلی تر نور پردازی به دو بخش تقسیم می شود:

• نور پردازی کلی صحنه در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی.
• نور پردازی اشیا و شخصیت ها در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی.

نور پردازی کاری زمان بر است. بسیاری از هنرمندان تازه کار تلاش می کنند در مدت زمان کوتاهی این کار را انجام دهند اما، واقعیت این است که برای نور پردازی به زمان نیاز دارید. هر هنرمندی باید بداند که چه صحنه ایی به چه نوری نیاز دارد. میزان شفافیت در نور پردازی یا عدم شفافیت نیز بسیار مهم است.
ایجاد نور ها به شکل تعاملی در سفارش ساخت انیمیشن سه بعدی در نورپردزای کل صحنه اهمیت بسیاری دارد. امروزه با استفاده از نرم افزار هایی که در این زمینه ساخته شده اند بسیاری از هنرمندان این امکان برایشان فراهم شده است که در کل صحنه و با توجه به موقعیت هایی که در صحنه کلی انیمیشن سه بعدی رخ می دهد بتوانند تعامل مناسبی در نور های پردازش شده در انیمیشن سه بعدی برقرار کنند. با کمک نور پردازی تعاملی هنرمندان می توانند دریابند که، نور کدام بخش از کل صحنه انیمیشن سه بعدی را روشنایی بیشتری ببخشند و کدام بخش را تحت تاثیر روشنایی کمتری قرار دهند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *