برای ساخت یک موشن گرافیک خوب باید هدف داشته باشید!

برای ساخت یک موشن گرافیک خوب باید هدف داشته باشید!

عوامل متعددی در ساخت یک موشن گرافیک حرفه ایی و خوب اثر گذار هستند. به غیر از عوامل نرم افزاری، عوامل دیگری نیز می توانند این روند را تسهیل کنند. در سایت انیم استار ما به صورت دوره ایی به این عوامل اشاره می کنیم تا بتوانیم از شما یک حرفه ایی بسازیم…

در مطلب های گذشته بیان کردیم که برای ساخت یک موشن گرافیک خوب باید سبک و سیاق خود را داشته باشید تا کاری تکراری ایجاد نکنید. در واقع منظور ما از این مفاهیم، داشتن یک برند شخصی بود. (مطلب؛ خلق موشن گرافیک و تلفیق آن با برند شخصی) سپس در مطلب های دیگری که بر روی سایت انیم استار قرار دادیم گفتیم که به غیر از برند شخصی، خود را تحت فشار نگذارید. شما باید کار با کیفیت ایجاد کنید بنابر این به جمع بندی رسیده و سپس سوییچ را بچرخانید! (مطلب؛ برای موفقیت در موشن گرافیک خود را تحت فشار نگذارید بلکه…) و امروز قصد داریم شما را با راز دیگری در ساخت موشن گرافیک آشنا کنیم…

 

هدف های خود را بشناسید!

برای ساخت موشن گرافیک مانند هر کار دیگری نیاز دارید ابتدا هدف های خود را بشناسید. هدف های شما باید واضح و روشن باشند. تا زمانی که هدفی برای خود ایجاد نکرده اید دستیابی به موفقیت برای شما با سختی همراه است.

  • ابتدا مشخص کنید که در انجام پروژه ایی که به شما پیشنهاد شده است، استفاده از موشن خوب است یا خیر؟ شاید گزینه های دیگری نیز وجود داشته باشند. به عنوان نمونه، گاهی با بررسی هایی که انجام می دهید در می یابید که در پروژه پیش رو؛ ساخت انیمیشن کاربردی تر است. بنابر این ابتدا برای واضح شدن هدفتان سوال ابتدای پاراگراف را از خود بپرسید.
  • اگر موشن گرافیک بهترین گزینه است باید این سوال را مطرح کنید که چگونه برای رسیدن به این هدف زمان بندی خوبی داشته باشم؟ هر موفقیت باید در زمان مناسب اتفاق افتد در غیر اینصورت مانند چای سردی است که، به هیچ کس نمی چسبد!
  • پس از طرح سوال هایی که بیان کردیم این سوال را برای مشخص تر شدن هدف خود بپرسید که آیا، موشنی که قصد ساخت آن را دارید باید یک روند پلکانی و قسمت بندی شده را داشته باشد؟ یا به این روند نیاز ندارد؟ گاهی بنا به هدف می توانید از موشن گرافیک قسمت بندی شده استفاده کنید که بسیار جذاب هستند.

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *