در ساخت موشن گرافیک به ایده های گروه بها دهید…

همان طور که در مطلب های قبلی بیان کردیم، موشن گرافیک کاری تیمی است. در واقع شما در ساخت موشن گرافیک با چندین تخصص ارتباط برقرار می کنید از جمله انیماتور ها، بازاریابان محتوا و طراحان. از اصولی مهم که سبب موفقیت در کار تیمی می شود این است که؛ در کار تیمی باید به نظر همه افراد تیم احترام گذاشت.

برخی از کارفرمایان هر چند در گفتار خود، به کار تیمی اهمیت می دهند اما، در عمل اینگونه نیستند! به عنوان نمونه هنگامی که انیماتور ها و بازاریابان محتوا در پروژه نظر می دهند به نظر انیماتور ها توجه بیشتری می کنند یا برخی دیگر معتقدند که نظر محتوا سازان موشن گرافیک بر نظر انیماتور ها ارجح است. اما باید به این نکته توجه کنید که؛

دیدگاه هایی که در گروه مطرح می شود نباید بدون تایید همه اعضای گروه کنار گذاشته شود. بنابر این بهترین راهکار این است که به ایده های مختلفی که در گروه مطرح می شود بها داد تا در نهایت ساخته و پرداخته شود.

 

همچنین برای ساخت موشن گرافیک نیاز است به این موارد نیز توجه کنید:

  • هدف از ساخت موشن را برای اعضای تیم شفاف سازی کنید زیرا، با این کار اعضای گروه بهتر می توانند بر روی ایده های خود کار کنند. با شفاف سازی اطلاعات مفیدی را در اختیار اعضای تیم قرار می دهید.
  • به لحنی که در ساخت موشن گرافیک استفاده می شود توجه کنید. برای این که بهترین لحن را انتخاب کنید می توانید از نمونه کار های مشابه ایده بگیرید.
  • به داستانی که برای موشن گرافیک ساخته و پرداخته می کنید دقت کنید. داستان موشن باید یک شروع و الزاما یک پایان داشته باشد. موشن را نمی شود باز تمام کرد زیرا در اینصورت انتقال پیام با مشکل مواجه خواهد شد.
  • به پیام موشن گرافیک توجه کنید. پیام منتقل شده باید رسا و قابل فهم باشد بنابر این، توجه کنید پیام انتقالی شما در موشن از این الگو پیروی نماید.
  • زمان موشن را معقول در نظر بگیرد. زمان خیلی کم و یا بیش از حد زیاد بر اثربخشی موشن تاثیر گذار است.

 

 

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *