تفاوت موشن گرافیک و انیماتور از زمین تا آسمان

تفاوت موشن گرافیک و انیماتور از زمین تا آسمان

در بسیاری مواقع این سوال پرتکرار را شنیده اید که فرق موشن گرافیک و انیماتور در چیست؟ یا آیا فرقی وجود دارد یا خیر؟

موشن گرافیک یعنی…

با کمک موشن گرافیک ها می توانیم: فیلم های تبلیغی، فیلم های آموزشی، دموی محصول های مختلف، گرافیک های متحرک برای نمایش در رسانه هایی مانند تلویزیون را ایجاد نماییم. اگر شخصی بخواهد در این حوزه فعال باشد نیاز است که مهارت هایی برای کار با نرم افزار هایی مانند؛ Illustrator, Photoshop, After Effects, Final Cut Pro, Cinema 4D, Maya در خود ارتقا دهد. در دنیای موشن از فریم ها بهره می بریم. همچنین برای ساخت یک موشن گرافیک ابتدا بایستی از storyboard فعالیت خود را شروع کنید و مرحله به مرحله پیش روید. (در ارتباط با storyboard مطلب های مختلفی را در سایت انیم استار به اشتراک گذاشته ایم که می توانید از آن ها استفاده نمایید.) در نهایت صدا و تصویر در کنار هم قرار می گیرند و ویدیو موشن گرافیک شکل می گیرد.

انیماتور چیست؟

بدون وجود انیماتور ها، انیمیشن های زیبایی که مشاهده می کنیم وجود نخواهد داشت. با کمک انیماتور ها جلوه های ویژه فیلم ها شکل می گیرند. انیمیشن ها ساخته و پرداخته می شوند. بازی های ویدیویی ایجاد می شوند. یک انیماتور حرفه ایی باید مهارت کار با نرم افزار هایی چون: ds Max ,Maya, Cinema 4D, After Effects, Blender 3 را داشته باشد.

با این تعاریف فرق این دو چیست؟

انیماتور ها از داستان و  کاراکتر ها بهره می برند تا با تلفیق این دو بخش بتوانند مفهوم مد نظر را بهتر به مخاطبان خود منتقل کنند. اما، موشن گرافیک دقیقا برعکس عمل می کند. در موشن این ارتباط کاهش می یابد و مفهوم مد نظر با کمک رنگ، فضا و در نهایت تایپوگرافی منتقل می شود.
امیدواریم این مطلب در سایت انیم استار برای شما مفید بوده باشد. در صورت تمایل این مطلب را با علاقمندان این حوزه به اشتراک گذارید…

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *