اهمیت نقش دیالوگ ها در نوشتن فیلم نامه

اهمیت نقش دیالوگ ها در نوشتن فیلم نامه

شاید در ابتدا اهمیت نقش دیالوگ ها در فیلم نامه چندان به چشم نیاید. اما مهم ترین و سخت ترین قسمت کار، نوشتن دیالوگ های مناسب در موشن گرافیک و انیمیشن است. برای نوشتن یک دیالوگ خوب باید دانست که؛ اطلاع داشتن از ملیت، سن، مقام های اجتماعی و توجه به روانشناسی مخاطبان می تواند تاثیر بسزایی در نگارش یک دیالوگ خوب داشته باشد.

هر دیالوگ با توجه به عوامل مختلفی شکل می گیرد. برای نوشتن دیالوگ های های موشن گرافیک یا انیمیشن ها باید به چند نکته توجه کنید؛

به مکالمه های روزمره مردم توجه کنید. برای این که بتوانید دیالوگ بهتری را تدوین کنید می توانید صدای مکالمه ها را ضبط کنید. حتی می توانید پا را از این فراتر بگذارید و یادداشت برداری کنید. پس از انجام این مراحل شروع به تجزیه و تحلیل نمایید.
برای نگارش دیالوگی خوب در موشن گرافیک و انیمیشن با اصطلاحات طبقه اجتماعی مخاطبان موشن گرافیک و انیمیشن آشنا شوید.
توجه به رسمی بودن یا عامیانه بودن در دیالوگ ها نیز به شدت مهم است. به همین علت توجه کنید که تا چه حد نیاز است رسمی یا عامیانه باشید.
بدون دیالوگ فیلم نامه عبث است. زیرا اگر شما بهترین صحنه ها را فراهم کنید اما، اگر دیالوگی نداشته باشید عملا نمی توانید کاری انجام دهید. طراحی کاراکتر ها نیز به شدت مهم است زیرا هر کاراکتر شخصیت منحصر به فرد خود را دارد با این وجود اگر بهترین کاراکتر را هم طراحی کنید به دیالوگ نیاز دارید در غیر اینصرت گویی دارای یک انیمیشن و موشن گرافیک صامت هستید. هر چند در تهیه موشن گرافیک و انیمیشن داشتن شیوه های صامت نیز رواج دارد اما، معمولا فیلم نامه های صامت فیلم نامه هایی هستند که، کمتر از شیوه های غیر صامت استفاده می شوند. به همین علت نیز نگارش فیلم نامه به شدت مهم است.
تیم انیم استار تیمی قوی ای در نگارش فیلم نامه است که می تواند بهترین دیالوگ را برای انیمیشن ها و موشن گرافیک ها فراهم کند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *