اهمیت موشن گرافیک در دنیای کنونی

اهمیت موشن گرافیک در دنیای کنونی

اهمیت موشن گرافیک در کسب کار را می توان یک کار هنری دانست. اگر بخواهیم موشکافانه تر به واژه موشن گرافیک نگاه کنیم می توانیم بگوییم که موشن گرافیک از دو واژه موشن و گرافیک تشکیل شده است. موشن به معنای حرکت تعبیر می شود و گرافیک نیز به معنای؛ تصاویری است که همان طور که از نام آن بر می آید با برنامه های گرافیکی مانند؛ فتوشاپ تهیه می شوند.

اهمیت موشن گرافیک در گذر زمان…

همان طور که در مطلب قبلی اشاره کردیم این فعالیت هنری تقسیم بندی های خاص خود را دارد. در مطلب گذشته این تقسیم بندی ها را، در شش بخش مطرح کردیم. در گذشته های نه چندان دور، توجه به این فعالیت حرفه ایی اهمیت خاصی بین مردم نداشت. شاید در ابتدا تنها به جنبه سرگرمی این کار نگریسته می شد. به مرور زمان این دیدگاه تغییر کرد. با گذشت زمان رسانه ها جای خود را در محیط زندگی افراد بیش از پیش باز کردند. با کمک رسانه ها، حجم وسیعی از محتوا جا به جا می شود و مخاطبان روزانه در معرض سیل عظیمی از محتوا های مختلف قرار می گیرند. آن چه که، موشن گرافیک را در چنین فضایی متمایز کرد، این بود که این هنر توانست انتقال حجم وسیعی از محتوا ها را با فضای دیداری جذابی همراه کند تا جایی که اگر در شرایط کنونی به فکر رشد و ارتقا فعالیت های خود هستید نمی توانید موشن گرافیک را نادیده بگیرید…

با صدا یا بی صدا؟!

خیلی از افراد این سوال برایشان پیش می آید که آیا هنر حرفه ایی می تواند بدون صدا نیز باشد؟ موشن گرافیک می تواند با صدا یا بدون صدا ساخته شود. اما، اگر بخواهیم این هنر حرفه ایی را با صدا ایجا کنیم می توانیم از برنامه های مختلفی برای اینکار استفاده کنیم. به عنوان نمونه؛ ادوب افترافکت می تواند برنامه ایی فوق العاده برای ساخت موشن های گرافیکی باشد که با صدا تولید می شوند. اما در هر حال انتخاب این موضوع که موشن گرافیک با صدا یا بی صدا ایجاد شود به عهده افراد و تصمیم گیرندگانی است که ساخت آن را سفارش می دهد.

با آشنایی و بهره بردن از این هنر کسب و کار خود را متحول کنید!

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *