آیا تمام بخش های موشن گرافیک به حرکت نیاز دارد؟

آیا تمام بخش های موشن گرافیک به حرکت نیاز دارد؟

همان طور که در مطالب قبلی به آن اشاره کردیم موشن گرافیک با حرکت معنا می گیرد. اهمیت حرکت در موشن های گرافیکی به شدت بالا است زیرا با حرکت می توان تاثیر گذاری موشن را بیشتر کرد. اما، هر چند حرکت بر تاثیر گذاری موشن های گرافیکی تاثیر بالایی دارد اما، این را هم بدانید که حرکت در موشن مانند یک شمشیر دولبه است. در واقع همان طور که حرکت ها می توانند مفید باشند در برخی از بخش ها هم می توانند از زیبایی کار شما بکاهند.

آیا هر موشنی به حرکت نیاز دارد یا خیر؟

همان طور که در پارگراف قبلی بیان کردیم حرکت می تواند در موشن گرافیک اثر گذار باشد اما، در برخی از موشن گرافیک ها نیازی به حرکت های خاص نیست. در واقع بستگی دارد که کدام بخش موشن دارای حرکت باشد و کدام بخش موشن گرافیک بدون حرکت باقی بماند. برای این منظور بهترین کار این است که در ابتدا موشن را بخش بندی کنید. با بخش بندی به راحتی می توانید متوجه شوید که کدام بخش از موشن گرافیک به حرکت نیاز دارد و کدام بخش از موشن گرافیک باید بدون حرکت باقی بماند. برای این کار تمام بخش هایی که به حرکت نیاز دارد را از بخش هایی که به حرکت نیاز ندارند جداسازی کنید. پس از انجام چند پروژه تفکیک این بخش ها برای شما آسان تر خواهد شد بنابر این نگران نباشید.
در ضمن یادتان باشد که هر موشن گرافیکی حرکت مخصوص به خود را دارد و برای رسیدن به این ایده آل تنها استفاده از تجربه می تواند برای شما موثر واقع شود. به هر میزان کار بیشتری انجام دهید راحت تر می توانید متوجه شوید که چه نوع حرکتی در کدام بخش از موشن کارایی بهتری خواهد داشت. علت این امر نیز کاملا مشخص است زیرا ساخت موشن گرافیک  کاری عملی است و نه تئوری. در هر کار عملی به غیر از چارچوب های مشخص شده کار نیاز است که با تجربه هایی که از هر کار به دست می آورید بر غنای کار هایتان بیفزایید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *