آشنایی با نرم افزار Cinema 4d در ساخت موشن گرافیک

در ساخت موشن گرافیک عوامل مختلفی به یکدیگر پیوند می خورند تا در نهایت موشن گرافیکی ساخته می شود که محصول نهایی نرم افزار ها و خلاقیت فعالان این عرصه است. گرچه در دنیای موشن گرافیک نرم افزار های متعددی برای ساخت موشن وجود دارد اما، هیچ گاه نمی توانیم بگوییم کدام نرم افزار نسبت به سایر نرم افزار ها بهتر و مفیدتر است. زیرا هر نرم افزاری ویژگی های خاص خود و قابلیت های انحصاری خود را داراست و بنا به شرایط و موشنی که می خواهد ساخته شود می توان از آن ها استفاده کرد.

در سایت انیم استار ما مطالبی را در زمینه موشن گرافیک و همچنین نرم افزار هایی که با کمک آن می توان یک موشن حرفه ایی و عالی ساخت را به صورت دوره ایی با شما مخاطبان گرامی به اشتراک می گذاریم. در مطلب های گذشته به نرم افزار هایی چون؛

اشاره کردیم. در این مطلب نیز قصد داریم شما را با نرم افزار Cinema 4d بیشتر آشنا کنیم.

 

آشنایی با Cinema 4d در ساخت موشن گرافیک حرفه ایی

سینما ۴D یک نرم افزار جامع و کاربردی در ساخت موشن گرافیک است. این نرم افزار می تواند ساخت موشن گرافیک را به صورت چند بعدی انجام دهد. البته نرم افزار هایی مانند:  DMAX3 و MAYA از جمله نرم افزار هایی هستند که برای ساخت های، سه بعدی استفاده می شوند اما، ۴D به صورت اختصاصی برای افرادی پایه ریزی شده و شکل گرفته است که می خواهند در ساخت موشن گرافیک فعال باشند.

نرم افزار After Effects با نرم افزار ۴D همپوشانی خوبی دارد. شما می توانید صحنه هایی که در نرم افزار ۴D ساخته اید را با کمک پلاگین cineware به نرم افزار After Effects وارد نماییم. در واقع زمانی که تغییری را در صحنه هایی که شکل داده اید، ایجاد می کنید، می توانید به راحتی آن تغییر را در After Effects نیز اعمال نمایید. این همکاری خوب بین این دو نرم افزار در ساخت موشن سبب شده است سازندگان موشن گرافیک تمایل بسیاری داشته باشند تا در کنار استفاده از نرم افزار After Effects از نرم افزار Cinema 4d نیز استفاده نمایند و موشن های حرفه ایی ایجاد کنند.

 

 

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *