آشنایی با حرکت های مورد استفاده در موشن گرافیک (بخش اول)

آشنایی با حرکت های مورد استفاده در موشن گرافیک  (بخش اول)

در مطلب قبلی با عنوان “آشنایی با حرکت در موشن گرافیک” در سایت انیم استار به اهمیت حرکت در موشن گرافیک پرداختیم. در این مطلب قصد داریم به بررسی یکی از حرکت های مهم در ساخت موشن گرافیک بپردازیم.
ابتدا بهتر است بدانیم که در ساخت موشن حرکت مهم ترین مبحثی است که می تواند بر روند کار تاثیر گذار باشد تا جایی که با حذف حرکت ها ارتباط موشن با تفکر مخاطبین قطع خواهد شد. این حالت خود نشان دهنده اهمیت حرکت ها در ساخت موشن است. حرکت هایی که در موشن استفاده می شوند انواع مختلفی دارند.

حرکت Transition چه نوع حرکتی است؟

حرکت Transition نوعی حرکت است که به عنوان ابتدایی ترین حرکت هم نام گذاری می شود. در چنین حالتی، اُشکالی که در ساخت موشن گرافیک استفاده می شوند تمام صفحه را پر خواهند کرد. در چنین حالتی، می توان برای درک بهتر موضوع به پرده تئاتر اشاره کرد. زمانی که صفحه اولی کامل شد صفحه بعدی ظاهر خواهد شد. البته یادتان باشد در این مسیر حرکتی، در هر صفحه سناریو خاصی نیز اعمال می گردد.

تقسیم حرکت های Transition

حرکت Transition در ساخت موشن گرافیک، خود به چندین حرکت تقسیم می شود. یکی این حرکت ها استفاده از حرکت های هندسی است. در این نوع حرکت شکل های هندسی چون؛ بیضی، لوزی، چند ضلعی و مستطیل استفاده می شوند. ترکیب های حاصل از این نوع حرکت ها بسیار متغیر است. در این نوع حرکت در موشن گرافیک می توانید از ویژگی هایی چون تار کردن، چرخش و تغییر اندازه استفاده کنید تا بتوانید نتیجه دلخواه را کسب نمایید.
حرکت بعدی در Transition حرکت ارگانیک نام دارد. در این نوع حرکت شکل های انفجار یا حالت بخار و مایع ها نمایش داده می شود. این حرکت بسیار پویا است. استفاده از این حرکت در ساخت موشن گرافیک به عنوان زیر دسته حرکت های Transition می تواند تاثیر فوق العاده بالایی را بر مخاطبان داشته باشد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *